Swoje prace zaczął właśnie zespół roboczy do spraw białostockiego lotniska.
- Celem jest wypracowanie wspólnych działań zmierzających do aktywizacji i rozwoju infrastruktury lotniska Białystok-Krywlany – mówi Urszula Boublej, rzeczniczka prezydenta Białegostoku.
Krywlany do uruchomienia
Na czwartkowym spotkaniu (25 kwietnia) przedstawiciele miasta przekazali Polskim Portom Lotniczym koncepcję funkcjonowania lotniska Białystok-Krywlany. Dotyczy rozbudowy lotniska wraz z budową i przebudową niezbędnej infrastruktury technicznej.
- Naszym wspólnym celem powinno stać się jak najszybsze uruchomienie Krywlan, tak by białostoczanie, ale też mieszkańcy województwa podlaskiego, mogli w końcu latać do innych miast Polski oraz Europy – mówi prezydent Białegostoku Tadeusz Truskolaski – Aby ten cel osiągnąć niezbędna jest współpraca pomiędzy miastem Białystok, województwem podlaskim i Polskimi Portami Lotniczymi. Liczę na to, że rozpoczęcie prac zespołu roboczego ds. lotniska Białystok-Krywlany jest początkiem właśnie takiej współpracy.
Zespół ma przygotować analizę kosztów dostosowania lotniska do ruchu pasażerskiego, opracować harmonogram prac i określić sposoby finansowania projektu, w tym opcji zawiązania spółki celowej i zapewnienia jej finansowania operacyjnego i inwestycyjnego.
Krywlany. Dziewięć osób w zespole
W zespole znalazło się dziewięć osób – po trzy z każdej ze stron. Polskie Porty Lotnicze reprezentują Michał Organiściak (kierownik działu zarządzania projektami), Grzegorz Tuszyński (dyrektor lotniska Warszawa–Radom) oraz Tomasz Trojańczyk (kierownik zespołu strategii). Ze strony miasta są to Przemysław Tuchliński (zastępca prezydenta Białegostoku), Tomasz Buczek (dyrektor departamentu strategii i rozwoju) oraz Jan Nosal (I wiceprezes Aeroklubu Polskiego).
Wreszcie ze strony województwa podlaskiego są to Joanna Sarosiek (dyrektor departamentu rozwoju regionalnego w urzędzie marszałkowskim), Elżbieta Kalisz (radca prawny) oraz Michał Fiszer (ekspert Stowarzyszenia Portów Lotniczych V4+). Zespołowi szefować ma Grzegorz Tuszyński.
Rozmowy na temat Krywlan mają odbywać się co kwartał.
Przypomnijmy, że na Krywlanach powstał utwardzony pas startowy o długości 1350 metrów. Miasto zapomniało jednak, że na obu końcach pasa rośnie las nazywany przeszkodami lotniczymi, przez co pas nie może być wykorzystywany w całości.
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?